The warm life... - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Jette Soeteman - WaarBenJij.nu The warm life... - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Jette Soeteman - WaarBenJij.nu

The warm life...

Blijf op de hoogte en volg Jette

01 September 2012 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hoi allemaal!!

Nou, ik ben veilig aangekomen op Sint Maarten hoor! Maar even beginnen waar ik gebleven was:

Donderdag zijn we heerlijk met pap, mam, Thomas en ik uit eten geweest bij de eetkamer van de Jordaan. De sfeer was opperbest, zeker omdat er een groep Amsterdammers naast ons een verjaardag aan het vieren was en dit met het hele restaurant wilde delen. Maar we hebben erg lekker gegeten en het was een goede afsluiting van mijn voorlopig Nederlandse leventje.

Vrijdag moesten we om 4.45 uur uit bed om mijn vlucht om 7.15 uur te halen. Op het vliegveld hebben we eerst mijn bagage ingecheckt en daarna nog even iets gedronken. Vervolgens was het toch echt tijd om door de douane heen te gaan, dus met lood in de schoenen en tranen in de ogen zijn we daar naartoe gelopen. Het afscheid was zwaar, het was echt kut om iedereen daar te laten staan en zelf de kant op te lopen die je echt niet wilt oplopen. Maar na veel zwaaien en kushandjes ben ik toch naar het vliegtuig gelopen om te vertrekken naar Parijs. De eerste vlucht ging prima en snel. Vervolgens had ik op Charles de Gaulle een half uurtje vertraging maar we landden gewoon op tijd op Sint Maarten. Deze vlucht duurde lang, zeker als je in je eentje zit, maar met de nodige powernapjes, films kijken, boeken lezen en tranen wegpinken is het toch voorbij gegaan. De landing was spectaculair, dat moet even gezegd worden. De landingsbaan van Sint Maarten ligt namelijk 20 meter na de zee, zoek maar eens op youtube! Het was heel gek, je zag alleen maar zee, zee, zee, zee, zee, zee, hotels, strand, landingsbaan en je landde. Heel gaaf!!

Op Sint Maarten kwam Yvet, mijn huisgenootje, collega, maatje, steun en toeverlaat, me zoals afgesproken ophalen. Ze had Tamara meegenomen, die ook bij ons in het bedrijf stage gaat lopen. We zijn in een taxi naar ons huis gebracht en daar aangekomen heb ik meteen gedouched en me omgekleed. Het is hier namelijk 32 graden met veel vocht in de lucht en weinig wind, iets wat ik eigenlijk niet had verwacht! Dus, mij kennende, zweet ik me kapot en dat blijf ik voorlopig nog wel even doen. Maar gelukkig heb ik een beker gevonden, size America, waar ik constant uit drink en dat helpt wel.

Nadat ik me had opgefrist gingen we natuurlijk meteen naar het strand met een busje. Het is hier echt prachtig, al die foto's en films van witte stranden, daar liepen wij nu ook gewoon! De zee is felblauw en best warm, met rustige golven en (tot nu toe) geen beesten! Het gaafste is dat er ook nog eens vliegtuigen (ja, echt van die grote!) half over je hoofd kwamen vliegen als ze opstegen (we waren nog niet op het beroemde strand hoor, dat komt nog wel). Nadat we nog even in de zon hadden gelegen gingen we weer terug naar ons huis, met wederom een dollarbusje. Daar wil ik toch even wat over zeggen. Stel je even voor: Een oud, standaard busje, formaat aan de kleine kant, met 15 man en 32 graden! Nou.. wat een ervaring! Je zit strak tegen je buurman of -vrouw aan, terwijl de 'driver' met zijn beste stuurmanskunsten (niet echt) in de file meerijdt richting Philipsburg rijdt.Het grappigste is dat er geen haltes zijn. Je wacht langs de kant van de bus totdat er een busje aan komt rijden, je steekt je hand op en stapt in. Als je bent waar je moet zijn roep je 'stop' en dan stap je weer uit en geef je hem een dollar. Het was heel leuk om te doen, maar waarschijnlijk gaan Yvet en ik vandaag wel even kijken of we een auto kunnen huren.

Gisteravond hebben we gezellig met Erwin, een studiegenootje van mij die 50 meter verderop woont, gegeten en lekker op het balkon gehangen. Daarna was ik zo moe (in Nederland was het 4 uur 's nachts en ik was al 23 uur wakker) dat ik in mijn bed was gaan liggen en maar ben gaan slapen, ondanks dat het nog steeds een sauna was.

Vanochtend werd ik heel netjes om 7 uur lokale tijd wakker, dus hopelijk ga ik niet zoveel last hebben van een jetlag. Vandaag gaan we naar Philipsburg om dingen te regelen en daar gewoon eens rond te kijken.

Nog een paar leuke dingetjes die ik aan jullie kwijt wil:

- Het is hier om half 7 al donker en het gaat ook heel snel! We waren de supermarkt binnengelopen toen het nog helemaal licht was en toen we eruit liepen, maximaal een half uur later, was het pikkedonker!
- De mannen vallen tot nu toe wel mee. Er wordt veel getoeterd en geroepen, maar ze komen (nog) niet op je af.
- Er zijn hier belachelijk veel muggen die flink prikken. Daarom hebben we een spuitbus (ja, een echte grote) waarmee je jezelf insprayed tegen die stomme beesten.
- De vogels klinken hier als een scooteralarm.. ik mis de duiven en musjes nu al!
- We hebben een huiskip met kuikens die over het erf lopen.

Ik heb zin om met mijn stage te beginnen, vooral omdat we dan ook echt iets gaan doen voor een bedrijf. Het is heel spannend om straks gewoon een bedrijf binnen te stappen en daar dingen voor hen te gaan doen!
Nou, dat was het weer. Zodra ik weer leuke dingen te vertellen heb schrijf ik weer een stukje!

Dikke zoenen van mij!! XXX

  • 01 September 2012 - 15:34

    Thomas:

    Klinkt super leuk!! Heel veel succes op je eerste werkdag en ik heb nu al vet veel zin om je op te komen zoeken!

  • 01 September 2012 - 16:00

    Cathy:

    Pleased that you got there O.K. Enjoy every minute. Stay safe. X

  • 01 September 2012 - 16:49

    Steven En Marianne:

    Wow , dat klinkt super, het moet nu al een geweldige ervaring voor je zijn! Je gaat nu eerst weekend vieren, en maandag echt aan de slag?
    Heel veel succes en je ziet, we volgen je echt!!!
    liefs uit Esclottes! St/M
    (hou die muggen maar daar.....)

  • 01 September 2012 - 18:07

    Eline H. :

    Aahhhh wat super gaaf jet :)! Ook dat strand met die vliegtuigen, heel leuk om dat een keer mee te maken! Veelplezier en succes op je eerste werkdag en sterkte met al die beestje :) have funn xxx

  • 01 September 2012 - 20:21

    Anne Sophie En Annette:

    Lieve Jette, we hebben net je leuke verslag gelezen, we zweten met je mee;)
    Het klinkt alsof het avontuur alvast begonnen is. Succes maandag met je stage!
    XXX Fie en Annette

  • 02 September 2012 - 09:46

    Thea:

    Het lastige afscheid zit erop! Nu wordt het tijd om te genieten. Have fun :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jette

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 19520

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2012 - 04 Februari 2013

Sint Maarten

Landen bezocht: